1. سرآمدی و ارزش آفرینی سرمایه های سازمانی
2. توسعه منابع انسانی و بهبود سطح زندگی کاری افراد
3. استانداردسازی و بهبود مستمر فرآیندها
برنامه ها:1. بررسی تطبیقی استاندارد نیروی انسانی، تکمیل کارسنجی و بازنگری ساختار سازمانی واحدها.
2. طراحی ساختار سازمانی برمبنای فرآیندها، انجام اصلاحات موردنیاز در ساختار منعطف سازمانی.
3. تدوین دستورالعمل ها، مقررات و رویه های اجرایی موردنیاز در حوزه های منابع انسانی، تشکیلات و بهبود روش های سازمانی.
4. بازنگری و ارزیابی بلوغ فرآیندهای سازمانی در جهت بروزآوری، احصاء و مدل سازی فرآیندها و فعالیت های موجود و شناسایی فرآیندهای جدید.
5. پایش و بهبود مسیر اجرای فرآیندها بر اساس نتایج بلوغ فرآیندی، با هدف الکترونیکی سازی آن ها، حذف دوباره کاری ها و کاهش زمان ارائه خدمات.
6. انجام اقدامات لازم در خصوص شناسایی گلوگاه های مخاطره آمیز مرتبط با هر فرآیند.
7. طراحی و تدوین چهارچوب مفهومی مدیریت دانش در راستای یکپارچه سازی دانش سازمانی؛ تدوین چهارچوب سنجش و ارزیابی سطح آمادگی سازمان جهت اجرای پروژه مدیریت دانش با مشارکت واحدهای سازمان.
8. استقرار سامانه بایگانی الکترونیکی مرکزی شامل برقراری امکان تفکیک اسناد، دسته بندی، شماره گذاری، اسکن، بارگذاری و ورود اطلاعات با هدف امکان دسترسی سیستمی به اسناد و مکاتبات سازمانی در فرآیند مدیریت دانش.
9. آسیب شناسی فرآیندهای منابع انسانی در راستای استاندارد 34000 تعالی منابع انسانی با هدف بهبود و تعالی.
10. تدوین شاخص های کلیدی عملکرد فردی مبتنی بر شاخص ها و اهداف کلان سازمان و واحدها، استفاده از شاخص ها در ارزیابی عملکرد دوره ای کارکنان و واحدهای سازمانی.
11. شناسایی شایستگی های عمومی و تخصصی مشاغل به منظور تدوین مدل شایستگی مبتنی بر مشاغل و بروزرسانی و الکترونیکی سازی شناسنامه های شغلی، شرح وظایف و شرایط احراز ویژه هر شغل.
12. تدوین مسیر پیشرفت شغلی و طراحی ساز و کار ارتقای کارکنان در راستای ضوابط مربوطه.
13. پیگیری امور مربوط به مصوبات کمیته و کارگروه های ارتقاء سطح سلامت نظام اداری در راستای مقررات مربوطه و اجرای وظایف و تکالیف محوله.
14. تثبیت و تکمیل سیستم جبران خدمات و برقراری ارتباط میان اجزای سیستم با سایر زیرسیستم های منابع انسانی.
15. تدوین و اجرای سیستم مدیریت استعدادها.
16. سنجش دوره ای سطح رضایت شغلی کارکنان و ارائه راهکارهای بهبود.
17. سنجش سطح رضایت ذینفعان (نظیر ارباب رجوع و مشتریان)، ارائه راهکارهای بهبود به صورت دوره ای.
18. طراحی مدل ساز و کار گردش شغلی کارکنان در مشاغل کلیدی و حساس.
19. شناسایی مشاغل کلیدی و استراتژیک و تدوین برنامه جانشین پروری برای آن ها، با هدف پرورش مدیران آینده.
20. پیگیری و ایجاد زیرساخت های لازم جهت استقرار سیستم های مدیریت کیفیت و مدل تعالی سازمانی.